Tuesday 20 January 2015

Alhamdulillah

Assalamualaikum....

Alhamdulillah....diberi peluang untuk tulis blog lagi... hehe .. tadi semangat sangat nk tulis .. sekarang macam dah  xde bnde pulak rasa nak tulis.. mungkin nkshare experience untuk last sem kot...
Actually I really wanna share knowledge esp those that I got from Kuliah tazkiyatunnafs. Inshaa Allah bila2 dlm msa terdekat nie...

   Okay this sem my life quite different... actually alhamdulillah, I got a chance to make my life like in CFS.. I've joined societies and involve in the activities... hehe actually mmg a lot of experiences lah... best pun ada stress hmmm x pyh ckp lah... tp that is reality of life... org ckp @ saya la yg selalu ckp "baru ada life".. 

   Actually bersyukur sangat dibri peluang bekerja bersama mereka2 yg hebat... rasa diri nie x layak to be with them.... X aspect langsung, aku yg ibarat semut nie dpt peluang utk kenal and worked with them...  they are very humble and kind. Bnyk ilmu...

   Hmm sebenarnye bnde yg lg penting saya belajar is about ikhtilat maybe... saya kn since form 1 until form 5 sekolah all girls, never worked with those with chromosome XY. Kecuali laa time form 5 masa gi RMC .. ( kenangan kat sana still x boleh lupakan)... .okay dh mcm lari topic pulak...
satu yg aku ingat is bnde yg kita boleh elak kita cuba elak I mean fitnah.. selagi fitnah tu boleh dielak, elakkan.. Bro Sharief yg ckp.. sbb  Rasulullah SAW pun bila brjalan dgn isteri waktu malam... bila ada sahabat lalu, Baginda beritahu bahawa Baginda berjalan dgn isteri... nie yg Bro Sharief cerita laaa... so... klau nk jmpe with different genders, mungkin lebih elok ajak la someone else teman... mmg feel not comfortable right bila dua org je dgn brother... bila berdua nnti ada yg ketiga... lagipin hati rasa x tenang, meaning bnde tu x elok boleh mmbawa dosa... aku x tau sebelum nie.. ye lah.. before nie (dkt degree) x prnh lg buat kerja dgn brothers... tu yg mcm krik2 sikit dari segi ilmu about that...

         Islam pun ajar saddu zarai' aku x reti sngt nk eja.. dlm english disebut blocking the means... aku x berani nk cerita lebih2 takut salah.. mungkin boleh tanya kepada yg lebih pakar...

maaf  x bnyk ilmu yg boleh dikogsi untuk kali ini.. 



                                      My DnT family... ^_^

No comments:

Post a Comment