Sunday 8 August 2021

Oliympic Tokyo 2020

 

Assalamualaikum 


       Aku rasa Olimpik 2020 nie olimpik yg sangat beremosi dan berevolusi. Klau 5 years back, aku mmg x layan la sukan apa pun.. masa tu kat uia lagi mana ada tv and busy dgn assignment, meeting , program .. hmm mcm2 laaa. At that time pun, media sosial tidaklah seaktif sekarang. X kenal sangat pun atlet2 yang bertanding. Tapi untuk 2021 nie, semua orang pun duduk rumah kan.... semua pun tengok tv. Xde tv boleh buka dkt website Rtm klik sampai hang websitenyeee.. ramai betul nk tangok live sukan Oilimpik.

        Aku perasan juga kebanyakan atlet2 yang diinterview, menangis semasa diinterview. Aku pun nangis sekali laaa.. turut merasai pengorbanan mereka.. diorang sacrifice sangat untuk membanggakan negara Malaysia.. menang nangis kalah pun nangis.. aku pun tgh emosi nk nangis je sekarang.. jadi camni laa.. akhirnya habis dah Olimpik 2020 harini  8/8/21 dalam keadaan pandemik. Aku harap lepas habis kuarantin nnti atlet2 dapat spend masa sepuas puasnya dengan family. Then baru practise balik. Even aku sndiri pun x tau bila la aku dpt jmpe family aku... setiap kali sebut pasal family, air mata mesti akn keluar juga.

       Tokyo memang terbaik laa guna barang kitar semula untuk peralatan semasa sukan berlangsung.. Selain tu juga banyak isu2 kehidupan dan kesusahan terutamanya di luar negara. Contohnya yang viral kisah penerjun negara China.. sedih betul dengar kisah dia.. anak yang baik... realiti masyarakat negara lain. Bagi aku setiap atlet tu train hard untuk sampai ke peringkat Olimpik nie.. TAHNIAH to all of you.. Selamat hari merdeka jugaa yg ke 64.. 

       Atlet2 nie pun burn out macam kita  juga.. dorang pun frontliner. banyak scene2 sedih.. ada yang sedih sebab x dapat bawak pulang pingat.. aku tengok pemain bola Spain pun x boleh tahan air mata sebab x dpt gold.. xpe sukan menyatukan kita.. ada juga yang nangis sebab happy sangat.. alhamdulillah suka duka Olimpik Tokyo 2020... 

       Semoga Allah mudahkan segala urusan kalian, kecederaan atlet Malaysia yang kena buat pembedahan, yg injured and latest injury yg dialami Shah Firdaus.. semoga cepat sembuh..

       Selepas nie sukan Paralimpik pulak.. Malaysia ada hantar atlet. all the best untuk kalian..

byee



Terbaikkkk     Alhamdulillah


No comments:

Post a Comment