Thursday 16 June 2022

Aku tak mampu

 


Assalamualaikum wbt


   Alhamdulillah .. lately nie Allah izinkan aku untuk dpt knowledge tentang figura2 hebat yg berakhlak dan berperibadi mulia...

  First, aku tengok movie merindu cahaya di langit Amstel. Aku suka sgt khadijah dlm citer tu.. aku dh ulang 2 kali tgk citer tu.. jarang aku ulang tgk citer.. x minat sgt tgk movie.. entahlaa bagi aku Khadijah nie baaik betul.... dia selalu nk utamakan sahabat daripada diri sendiri.. mungkin x elok juga buat camtu.. tp aku suka mesej cerita tu yg amat bersangka baik kepada Allah swt.

  Next, aku dengar lagu2 lama hijjaz.. lagu lukisan alam, lagu sifat mahmudah... bagusnya mesej dia.. tp sgt susah utk aku nk laksanakan...ujian utk aku mcm tu kn?? 

    Next semalam aku tengok perbincangan tentang Buya HAMKA... masyaAllah... mulianya la hati dia..sikit pun x berdendam pada org yg dh buat jahat dkt beliau.. Allahu.. ni kisah benar... klau  yg movie tadi tu mungkin rekaan. Masya Allah.. amazed sangat... kalau baca sirah Rasulullah lagi amazed.. Masya Allah... berhati mulia sungguh...

    Tapi aku... tak tahu dah nk buat camna.. bila hati dh terluka nie.. rasa nak pergi jauh dari tempat tu dan dari mereka... tp aku ada Allah untuk aku luahkan.. Alhamdulillah.. mungkin ini bentuk ujian utk aku.. tp aku fail laa.. rasa sgt diri ni failure and loser... Aku bukannya nk putuskan hubungan silaaturrahim ... tp siapa suka kena abandoned?? aku tanya dkt anak2 murid aku utk last class tadi pun dorang ckp x suka kena palau.. see!! budak kecik pun ada perasaan tau bila kena abandon.. dulu elok ja.. tp bila semua yg masuk kerja sini bersal dari sekolah sama dan umur sama .. suasana dh jadi lain.. aku dh macam x wujud.. x tau laa.. aku tau syaitan mesti gembiraa sbb aku terpengaruh dgn hasutan dia... tp aku manusia .. aku ada perasaan.. aku penat..  tp aku pun salah sbb people cannot read your mind.. I should tell them the truth... 

No comments:

Post a Comment