Friday 3 June 2022

Minta maaf

 Assalamualaikum wbt, 

Minta maaf sbb x dpt nk jd solehah mcm atikah ismail... aku dh cuba utk disensitize tp semudah itu... ya laa setiap org tu ujian nya berbeza kann... aku x minta pun utk perasaan ni hadir tp aku x kuat utk abaikan perasaan tu.. Jd aku pilih utk menjauhkan diri saja

Aku ingat xda kes mcm ni kt tempat lain rupanya among budak2 pun ada kes sisih sisih org ni.. entahlaa mungkin pelakunya x sedar dia tersisihkan org sekeliling dia sampai effect mental health org yg disisihkan tu.. 

Mungkin aku terlalu ikut nafsu atau hasutan syaitan.. tp aku betul2 rasa dipinggirkan.. dorang asyik dgn geng batch dorang jeee.. aku mcm x wujud... aku mmg nk resign. Tp belum dpt kerja baru.. Rasa mcm nk ambik cuti tanpa gaji sebulan camtu utk tenangkan fikiran... 

Baru aku faham .. aku ada prnh dgr hadis klau keluar bermusafir baik dlm angka genap supaya bila dua org ni bersembang sorang lagi ada kwn utk sembang juga... klau bertiga.. dua bercakap sorang lg krik2.. sampai sedetail itu Islam menitik beratkan dlm ukhuwwah kan.. masyaAllah.. Adik aku pun klau dia nk kluar or travel dgn member2 dia x ajak aku. Dia akn ajak aku utk trip lain yg family member ja gitew... baru aku faham.. klau aku ikut trip member2 dia mesti aku krik2. Dh laa aku ni introvert kan.. 

Camtu laaa apa yg aku rasa.. bukannya nk putuskan silaturrahim.. tp aku just terasa sgt.. x tau dah nk buat mcm mana... aku tulis dan mengadu dgn Allah saja.. itu saja aku mampu buat.. 

One more thing aku tau la dorang dlm fasa2 bahagia.. aku cuma minta jaga la hati aku sikit tu pun klau dorang anggap aku sbg kwn laa.. xpayaj la asyik nk tnjukkan keexcitedan tu or asyik nk ckp pasal kawin je.. aku struggle sgt utk perkara itu tp belum smpai rezeki aku.. aku mengaku laa aku mmg jealous.. aku struggle utk that thing tp dorang yg dh dpt tu nk show off.. minta maaf laa aku yg rasa begitu tp aku laa yg salah sbb x berterus terang.. people cannot read your mind.. 

Okay laa aku harap semua ini akan berakhir.. doakan saya

No comments:

Post a Comment