Tuesday 3 April 2012

perkongsian

Assalamualaikum,

Nampak sangat la yang aku nie tak dak kerja , sebab tu lah dok update blog yang tak cantik nie almost every day...........time 2 camnie patutnye gi lah exercise, baru sihat, aku nie tulis blog pulak , tapi nak wat camne, time nie baru rse nak tulis.... kalau nak tulis  blog yang betul 2 datangnye dari hati, kenelah tunggu time 2 betul2 ikhlas nak tulis... betul tak?

ok, lah perkongsian tu, maksudnye aku nak share ilmu lah sikit yang aku dapat,...haritu aku ada lah tengok satu rancangan tv, (asyik tengok tv je )...pasal bicarawara islam, ada ustaz  @ prof madya dr. Ridhuan tee... beliau nie pensyarah kanan UPNM,... beliau kata, kan kite atau sesapa la kan, selalu tanya dah makan?.... betul tak?, So ustaz kata cube tanya dah solat ke belum?... esp bile parents nak tanya anak , kakak @ abang tanya adik @ sebaliknya....kawan dengan kawan punnnn...tak salah kan tanya camtu?... ok, aku pinjam perkataan amirul sikit ye which is xx and xy... aku rse patut tnye tapi cam segan mungkin sebab tak biasa kot, aku rase aku prnah tanya la... dkt xx dan xy....aku bukan nak riak, takabbur ke apebende ok,...aku nak share lah sikit, bukan nak memalukan mane 2 pihak, tapi aku ada lah kawan nie, prnah gak aku tanya pasal solat subuh, so ada lah jawapan yang dia bagi, aku cakap bleh ke aku nak kejut dye...dye kata bleh la, so satu pagi tu aku pun call dye...wei, bangun 2 subuh...
aku wat camtu sebab pengalaman kat skolah dulu lah, ada kawan aku yang mintak kawan yang  tak sekolah kat situ, call untuk bangun qiam... ok kan camtu? time bulan puasa pun dorang selalu kejut mengejut sahur through this cara, between 2 skolah.... cuma cadangan, mintak maaf sangat klau ada yang tak betul...ambik bnde nie sebagai pengajaran or cadangan,....skali lagi bukan riak or ujub or yg sewaktu dengan nye....

emmmmm, pastu , haritu, rancangan bicarawara tu ada wat dekat dataran panglima tentera darat kem sungai besi,...ada la wakil drpd tetamu diberi peluang untuk tanya soalan, sorang nie student upnm senior agaknye,... ustaz siap tanya lagi merokok tak?...haha..pastu lagi sorang nie tentera wanita , baru balik dari Lubnan, berbakti untuk negara , besar pahala, bangge aku sebagai prempuan walaupun, aku tak nak jadi tentera.......
SELINGAN SAJE.... anggap la bnde nie iklan

apa lagi ea?...ok, aku tulis pasal yang baru aku dengar pagi tadi... pasal kahwin, pasal inai, perempuan memang digalakkan pakai inai, sama ada kawin atau pun tak...yg corak 2 bunge tu bleh tapi sampai pergelangan tangan je... ustaz tu yang cakap, lelaki better tak yah ar pakai....pasal bersanding plak, memang tak de dalam islam, merenjis renjis tu plak yang kate nak buang sial segala bagai... lagi la tak bleh bnde tu syirik tau... suap menyuap tu better depan family je, pastu untuk perempuan yang pakai tudung tu pakai la betul 2 biar tutup dada tu tak yah lah nak tide in , buruk benor aku tengok.... pakai labuh 2 kan nice and cute
barulah berkat majlis perkahwinan tu....

ok lah setakat nie je lah kalau ada yang salah betulkan lah, sesungguhnya yang baik itu datang daripada Allah s.w.t. dan yang buruk itu daripada saya yang serba kekurangan ini.... mintak maaf atas segala salah silap.... please forgive meeeeeeeee


ha... labih kurang camnie lah , saje je tak gambar meriah sikit
aku bukannye nak kawen lagi, dah tajuk program tu pasal kawen aku tulis je ar nnti ade tajuk laen lg best aku share lg, ok bye nak exercise jap sempat lagi nie

No comments:

Post a Comment