Wednesday 2 May 2012

RINDU

Assalamualaikum,


sekarang nie mesti member2 aku tengah busy wat preparation untuk f6, matrikulasi, diploma, asasi, foundation, a-level...and so on.it same goes to me. Actually I missed the moments at stf especially last year. Dulu bukan maen bosan la... tak de life la, macam 2 la...tapi sekarang aku yang rindu semua tu seriously...rasa macam nak manikmati kehidupan kat stf lagi sekali, sehari pun jadi la.

Benda 2 yang aku rindu mesti la saat melepak kat blok d dan x lupa melepak kat dorm sendiri la blok c, cara aku tulis melepak tu macam free gler, padahal homework x cukup tangan nak buat...^_^, bile dengan member blok c kitorang yg geng depan nie selalu celebr8 birthday sesame, macam 2 idea kitorang bincang nak kenekan birthdaygirl... best sangat yg celebr8 time sahur, pika...siap kne marah lg, celebr8 dekat rmc, faiqah time dorg gi solat jumaat... aku dgn emylia paling awal kne sbb bulan 1...tapi kitorang pnye style x de lah cam org laen yg baling 2 tepung, telur, kne jirus air..mcm 2 lg , kitorang wat yg simple 2 je, memang tak bleh lupe, tahun nie celebr8 without them, sunyi je. Kitorang nie pun selalu conquer (betul ke aku eja tu, cari dlm dictionary x de pun) half dorm tu part depan bile time outing, aku, shera, bella, farah, intan , aqilah, je yg tinggal, so apa lg? conquer la dorm tu....

Dekat blok d, aku mula berjinak 2 lepak kat sana time nak dekat2 spm. Every night , after prep, mesti muka aku ada kat blok d tu, wat muka x malu je.Hmmm, x de la lepak sangat , sebenarnye wat homework juga, apa yang aku ingat, tiap2 kali announcement baca surah Al -Mulk, mesti akan tersyahid... aku pun tak tau kenapa, bukan sebab suare dorg yg baca tu, maybe penat kot... tapi kadang2 b4 baca Al-Mulk pun dah bleh tertido, selalunye aku yg kne kejut dorg, start drpd sorg , ble sorg dah " weyh, 5 minit"... yg laen pun ikut ar.. yg disuruh kejut , which is me pun tersyahid sekali...ish3...selain drpd tu, barang 2 eliza selalu jadi mangsa keadaan, tudung, food, phone, bnyk lg... thanx sangat2 eliza...bile dah ujumg 2 taon , phone dh dibenarkan gune, so time ada wifi, phone eliza la yg jadi mangsa, pinjam nak buka fb la apa lg, bukan selalu, sekali sekala , bile dah tension tu kne la bersosial skit an, tapi bnde nie la bleh hilangkan tension ,untuk aku la, org laen x tau la sebab bile buka fb aku dapat la baca message daripada someone special at that time...hehe, bile dh dapat baca message tu, memang tersenyum, tersengih la rse bahagia, over la aku nie, mungkin sebab 5 tahun x kawan dengan lelaki kot. Memang terserlah kegatalan masing2 esp, bile dah f4 and f5.

Banyak lagi benda yang aku rindu... tapi memang x bleh nak tulis semuanya, tak terungkap kerinduan tu, nie ada sikit lirik lagu sebuah pertemuan, UNIC
syukur sungguh di hati ini, dikurniakan teman sejati,
penunjuk jalan dekatiNya,
tika diri dalam kebuntuan
betapa aku menghargai 
kejujuran yang kau beri,
mengajar kumengenal erti cinta hakiki yg abadi
tiada yang menjadi impian
selain rahmat kasihMu Tuhan
yang terbias pada ketulusan 
sekeping hati seorang insan
bernama teman....

last but not least, sape yg rase susah nak tidur, try la baca surah AL-MULK... before tidur, tak panjang pun 30 ayat je.



cer teka mana satu nama aku?

cer teka nie kat ne.... ^_^

No comments:

Post a Comment