Wednesday 30 May 2012

coretan

Assalamualaikum,

ok, for quite a long time  I had left my blog, and maybe this will be the last, before I will insyaAllah continue my study. Actually I chose that title because maybe I wanted to write so many things. ok, I would like to continue my writing in malay.

Firstly, aku nak kongsi benda 2 yang aku dapat sepanjang cuti yang sangaaaaaaaaaaaaaaaat panjang nie, tak pernah cuti sepanjang nie. Mula 2 nk citer pasal haritu, aku naek motor dengan member aku sorang nie, dye yang ajak, aku pantang diajak....bab 2 nk keluar jalan 2 nie aku on je. So petang tu macam dah redup 2 la, nampak macam nak hujan , Nana pun sampai depan rumah aku, time tu dh renyai 2 dh hujan, tapi x pe lah kitorang still nak gak gi ronda 2 dekat sini sini je. So, kitorang pun bawak moto dengan slumbernya and kitorang ingatkan hujan dah nak berhenti , rupa - rupanya makin lebat beb... so aku x de pilihan laen, terpaksa la aku merempit selaju - laju yang mampu. Fuhhhh, memang agak berbahaya la cara aku bawak motor hritu. Alhamdulillah selamat sampai rumah. Aku memang mandi hujan juga la petang tu, hehe sebenarnye seronok juga sebab dapat gak peluang aku mandi hujan. Memang basah kuyup la. Ok , aku nak kaitkan citer aku nie dengan satu bende nie, masa tu aku tengok tv citer GPS iman. Aku suke citer tu, tapi sekarang dh x de. so, masa aku tengok tu, ada la seorang  ni dye bgitau tau dye kata, before  or masa naek kenderaan, baca doa naek kenderaan lepas tu, baca 4 Qul niatkan keselamatan perjalanan. InsyaAllah, selamat. Bende camnie kne kongsi  dengan semua tak bleh la tau sorang 2 je kan? Walaupun x de orang baca blog nie, ye la aku nie bukannye Fatin Liyana, tapi x pe aku still nak bagitau juga, eliza baca lah ye...


Then, ada lagi satu bende nie aku nak kongsi, tapi belom try lagi. Haritu, aku tengok tanyalah ustazah yang kat tv 9 tu... time tu tajuk nye redha dan pasrah. Redha dan pasrah nie x sama tau. Lisa surihani pun ada cakap dalam citer ombak rindu, (betul ke?) aku dengar la, aku un tak tengok lagi citer tu, selalunye citer 2 camtu tengok atas bas dengan member2 tapi this year  dh x  bleh lg, sob sob.... really misss that moment, ingat lagi aku masa tengok citer nur kasih, memang aku x bleh nk fokus la tengok sebab masa tu on da way nak gi satu tempat yang agak mengerikan.. bg aku la, dalam hati aku menjerit mak, nak balik...tapi bile dah sampai, stay kat sane beberapa hari, macam x nak balik pulak. cer teka kat mane tempat tu, bukan stf. Dah la, anggapla tu sebagai selingan, main point kat sini, ustazah tu cakap, klau kite kne maki or kene marah or apa 2 je yg sama waktu dengannye, kite baca SUBHANALLAH non stop dalam hati dan kite juga kne yakin dengan ALLAH. After tu, insyaAllah, kite x kan ingat lagi peristiwa tu. klau kite ingat, mesti la kite akan kutuk2 orang yang marah kite tu kan, kan ke dh dapat dosa,
so lupe kan peristiwa tu, bnykkan bersabar dan beristighfar. Try la

tu saje lah untuk kali nie, aku akan sambung citer laen nnti insyaAllah

No comments:

Post a Comment